Garantier
Produktgaranti
Lensway har 2 års produktgaranti på alle produkter. Dette dekker eventuelle produksjonsfeil. Garantien forutsetter normal håndtering av produktene, ikke selvpåførte skader.
Du har selvfølgelig også rett til å reklamere på defekte kontaktlinser. I forbindelse med reklamasjon på kontaktlinser har vi rett til å begjære en linseresept som viser at linsene du har bestilt, er ordinert av en optiker.
Kontakt alltid vår kundeservice om du vil reklamere på et produkt. Vi hjelper deg med å finne en god løsning, f.eks. bytte til et annet produkt eller en annen form for erstatning. Vår kundeservice har åpent hverdager 08.00-16.30. Du når oss på telefon: 23964848 eller via e-post: kundeservice@lensway.no
Vi ber deg om å alltid kontrollere varene dine når du mottar ordren. Om varen er skadet, noe mangler eller er feil, bør dette reklameres innen 14 dager. 1. januar 2016 trådte en ny lov om alternativ tvisteløsning vedrørende forbrukerforhold i kraft. Loven sier at forbrukere skal kunne inngi klager på alle offisielle EU-språk. EU-kommisjonen har gitt en link til ODR plattformen http://ec.europa.eu/odr . Vær oppmerksom på at linken fører til en midlertidig side med en melding om at plattformen vil være operativ, det vil si tilgjengelig for EUs forbrukere og bedrifter 15. februar 2016.
Prisgaranti
Dersom du finner et produkt til en lavere pris et annet sted kan du benytte deg av prisgarantien gjennom å kontakte vår kundeservice. Prisgarantien omfatter alle produkter, og kan påberopes 14 dager etter gjennomført kjøp. Prisgarantien forutsetter at varen er til ordinær pris, og kan ikke påberopes på kampanjer, tilbud eller rabatter. Det er en forutsetning at det er identisk produkt, har samme spesifikasjoner og at den kan kjøpes på like vilkår fra en butikk fra samme land. Prisgarantien regnes som et tilbud og kan derfor ikke kombineres med andre tilbud hos oss. Legg ved en link til butikken hvor du har funnet en billigere pris.
Fornøydhetsgaranti
Everclear
Vi på Lensway ønsker at du skal føle deg trygg ved ditt valg av kontaktlinser. Derfor tilbyr vi en fornøydhetsgaranti på våre egne kontaktlinser fra Everclear, samt vår linsevæske Everclear REFRESH. Dersom du av noen grunn ikke er helt fornøyd med linsene så får du pengene tilbake. Vi tror på kvalitet og komfort, og vil at du skal gjøre dette også. Test Everclear uten bekymring - vi hjelper deg dersom du ikke blir fornøyd.
Briller
Et par briller er en del av din personlighet, og det er derfor viktig for oss at du blir fornøyd med dine nye briller. Vi har derfor en fornøydhetsgaranti hvor man kan prøve sine briller i 3 måneder med full returrett. Det betyr at du fritt kan prøve dine briller i tre måneder uten risiko, og bytte mot et annet produkt (dvs. bestille et nytt produkt hvor du står for eventuell prisforskjell), eller får tilbake pengene dersom du ikke blir fornøyd.
Fornøydhetsgarantien gjelder ikke dersom det har oppstått skader på innfatning eller glass pga. uaktsom eller hensynsløs håndtering av produktet. Vi har rett til å nekte fornøydhetsgarantien i disse tilfellene.
Vennligst vær oppmerksom på at det kan ta en viss tid for å venne seg til nye briller. Dette gjelder spesielt når ditt syn har forandret seg, og du har bestilt briller med en ny brilleseddel fra optiker. Det kan også være en viss tilvenningstid på briller som har samme styrker som du har hatt tidligere. Ved kjøp av progressive briller er det vanlig med en enda lengre tilvenningstid. Vi foreslår derfor at du gir synet noen uker å venne seg til dine briller. Skulle du derimot mot formodning føle at dine nye briller ikke fungerer som de skal, så kontakt oss i løpet av fornøydhetsgarantiens lengde så hjelper vi deg videre.