Kjøpsvilkår

1. Generelt

1.1 Disse kjøpsvilkårene («Vilkårene») gjelder mellom Lensway Group AB, organisasjonsnummer 556579-3188 («Lensway») og kunden ved kjøp og bestillinger via www.lensway.no («Nettsiden») og vår automatiske abonnementtjeneste.

1.2 De varene og tjenestene som tilbys på Nettsiden, leveres av Lensway.

1.3 Hvis du har spørsmål, kontakt Lensway Group AB, Österögatan 4, 164 40 Kista, e-post: kundeservice@lensway.no, telefon: 23 96 48 48

2. Bestilling

2.1 Når du handler på Nettsiden, kan du enten gjøre en engangsbestilling av kontaktlinser, tilbehør, briller eller solbriller, eller velge å begynne å abonnere med LensWays linseabonnement.

2.2 For å kunne gjøre en bestilling av produkter eller inngå en abonnementavtale på Lensways linseabonnement må du som kunde godkjenne Klarnas vilkår og Vilkårene. Ved å godkjenne Klarnas vilkår og Vilkårene binder du deg til å følge disse. Vi ber deg også om å lese Lensways retningslinjer for personvern og Klarnas retningslinjer for personvern for å få fullstendig informasjon om hvordan Lensway og Klarna behandler dine personopplysninger som separate personopplysningansvarlige.

2.3 Når vi tar imot bestillingen din, bekrefter vi bestillingen og sender automatisk en ordrebekreftelse til deg på den e-postadressen du oppga ved bestillingen. Avtale om kjøp er inngått med deg som kunde når Lensway har bekreftet din engangsbestilling gjennom ordrebekreftelsen. Avtale om linseabonnement er inngått mellom deg som kunde og Lensway når Lensway har bekreftet din engangsbestilling via en ordrebekreftelse og ditt linseabonnement gjennom en separat abonnementbekreftelse. I ordrebekreftelsen finner du all informasjon om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse. Hvis du valgt å abonnere på produkter gjennom et linseabonnement, vil det bli sendt ut en separat e-post (abonnementbekreftelse) med informasjon om det valgte abonnementet. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen og abonnementbekreftelsen når du får dem, og kontroller at ordrebekreftelsen og abonnementbekreftelsen er korrekt.

2.4 Når vi behandler bestillingen din, informerer vi deg per e-post dersom noen av de bestilte varene ikke er tilgjengelig, eller om det er problemer med bestillingen din. Hvis noen av varene du har bestilt, ikke er tilgjengelig, vil Lensway kunne tilby deg erstatningsprodukter med tilsvarende kvalitet og pris. Hvis Lensway ikke har mulighet til å tilby deg andre varer, eller hvis du ikke godkjenner tilbudet, betaler Lensway via Klarna tilbake tilsvarende beløp innen 10 dager fra Lensway har tatt imot bestillingen din. Lensway betaler tilbake beløpet via Klarna med samme betalingsmåte som du benyttet ved kjøpet.

2.5 Vi forbeholder oss retten til å annullere bestillingen din eller en del av den dersom produktene er utsolgt. Hvis et produkt er utsolgt, får du beskjed om det, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du får mulighet til å akseptere vårt nye tilbud med de endringene vi angir, sammenlignet med din bestilling, eller å annullere bestillingen helt.

2.6 Under avsnitt «3. Bestilling via Lensways linseabonnement» og «4. Bestilling av prøvebriller» fremgår det spesifikke vilkår som gjelder ut over det som er angitt ovenfor ved bestilling av linseabonnement og Lensways prøvebriller.

3. Bestilling via Lensways linseabonnement

3.1 «Linseabonnement» innebærer at Lensway automatisk legger inn bestillinger til deg på kontaktlinser, linsevæske, komfortdråper, etuier, brilletilbehør og rengjøringsprodukter («Tilbehør») i henhold til ditt forhåndsvalgte leveringsintervall på fra 1 måned opptil 12 måneder, og trekker betalingen for bestillingen på din forhåndsdefinerte betalingsmåte.

3.2 Når du bestiller Tilbehør via Nettsiden, kan du velge å benytte Lensways Linseabonnement. Når du velger å benytte Lensways Linseabonnement, godkjenner du at Lensway automatisk legger inn bestillinger til deg på Tilbehør som du har valgt ved inngåelsen av Linseabonnementet. Levering gjennomføres i henhold til ditt forhåndsvalgte leveringsintervall. Ved bestilling av et Linseabonnement kan du velge å få dine forhåndsvalgte produkter levert til deg med et leveringsintervall på fra 1 måned opptil 12 måneder. De produktene som Linseabonnementet inkluderer, vil bli levert i henhold til det forhåndsvalgte leveringsintervallet, frem til du som kunde pauser eller sier opp Linseabonnementet. Levering av produkter gjøres til den adressen du oppga ved bestillingen, eller til et nærliggende utleveringssted.

3.3 For tjenesten tilbyr vi følgende betalingsmetoder i samarbeid med Klarna Bank AB: kredittkort/bankkort (Visa samt MasterCard), faktura, direktebetaling via bankkonto. Når du har tegnet et linseabonnement, vil betalinger bli gjennomført med den betalingsmåten du har angitt ved ditt første kjøp.

3.4 Debitering/utstedelse av faktura skjer i forbindelse med utsendelse. Hvis du har valgt å betale med kredittkort/bankkort eller direktebetaling via Klarna, og kortet ditt er utløpt eller sperret, vil abonnementet bli sagt opp automatisk.

3.5 Prisen for de produktene som omfattes av Linseabonnmentet ditt, baseres på gjeldende listepris ved henholdsvis kjøp/utsendelse av ordre. For kjøp av produkter via Linseabonnement er alltid mva. inkludert i prisen. For å se gjeldende listepris, besøk www.lensway.no. For Linseabonnementordre gjelder alltid fri frakt. Hvis du, når du mottar en forsendelse, ikke vil betale den gjeldende listeprisen, har du som kunde rett til å returnere produktene dine.

3.6 Abonnementet på produktene dine gjelder inntil videre og har ingen bindingstid. Du har rett til å avslutte abonnementet ditt når du måtte ønske. Som forbruker har du en lovfestet rett til å angre kjøpet ditt innen 14 dager fra du har mottatt produktene dine. Ut over den lovfestede angreretten tilbyr Lensway 90 dagers åpent kjøp fra du har mottatt produktene dine, forutsatt at produktene er i opprinnelig stand. Med opprinnelig stand menes uskadet, umerket og ubrutt originalforpakning der en eventuell plombering ikke er brutt. For mer informasjon om angrerett og åpent kjøp, se avsnitt «9. Angrerett i 14 dager i henhold til loven» og «10. Åpent kjøp i 90 dager».

3.7 Vi informerer deg om kommende leveringsdato på Mine Sider under fanen «Mitt abonnement» 5 dager før neste utsendelse samt via via e-post. Du kan enkelt pause en utsendelse eller avslutte ditt abonnement via Mine Sider eller ved å kontakte kundetjenesten vår.

4. Lensways prøvebriller

4.1 Når du låner prøvebriller hjem, kan du velge mellom 1–4 par briller som du kan låne kostnadsfritt i 10 dager. Prøvetiden din begynner når du har mottatt pakken din i posten. Vi tilbyr ikke hjemlån på merkebriller eller solbriller.

4.2 Du kan kun ha én aktiv ordre for prøvebriller om gangen. Når du har fått en e-postbekreftelse på at vi har mottatt din retur etter at du har sendt tilbake prøvebrillene til oss, kan du velge nye briller å prøve hjemme.

4.3 Når din 10-dagers prøvetid hjemme er over, returneres alle prøvebriller i samme esker (ytter- og innerboks) som de kom i. Du finner returetiketten i pakken din. Returfrakten er forhåndsbetalt av oss.

4.4 Hvis varen er blitt håndtert i større grad enn nødvendig, står du ansvarlig for varens verdireduksjon ved en retur. Lensway praktiserer fullstendig verdireduksjon (det vil si hele varens verdi) dersom returnert vare er i helt ubrukelig stand.

4.5 Hvis brillene ikke returneres til oss når hjemlånsperioden er over, vil Lensway sende en påminnelse via e-post. Dersom vi ikke hører fra deg innen 14 dager, vil hjemlånsordren behandles som en vanlig kjøpsordre, og du får en faktura tilsvarende brillenes ordinære pris.

5. Pris

Alle priser på Nettsiden oppgis i NOK, og alle priser er inkludert 25% mva., eventuell fraktkostnad oppgis på kassesiden. Vi reserverer oss for utsolgte varer samt feil priser og prisjusteringer.

6. Betaling

Kundebetalinger håndteres av Lensways samarbeidspartner Klarna Bank AB. Du kan betale via kort, direktebetaling, delbetaling, Klarna faktura og Klarna konto.

7. Avbestilling

Lagervarer sendes fort, og for at vi skal rekke å endre din ordre før den sendes av gårde, er det beste alternativet at du som kunde kontakter kundeservice på 23 96 48 48. Hvis du likevel vil sende en e-post til kundeservice@lensway.no i stedet, pass på at du velger fanen «Avbestilling / endring av ordre». Dersom varene allerede er sendt, kan du alltid returnere bestillingen etter levering ved å benytte deg av angrerett eller åpent kjøp (se mer informasjon nedenfor).

8. Levering

8.1 Vår målsetting er å sende de varene som finnes på lager, innen 2 arbeidsdager fra bestillingsdato, og varer som ikke er på lager, innen 10 dager. Vår målsetting er at du som har bestilt skreddersydde briller, skal få disse innen 5–7 dager fra bestillingsdato. Med forbehold om forsinkelser utenfor Lensways kontroll skal ikke den totale leveringstiden overstige 30 dager.

8.2 Vi ber deg om å kontrollere varene så snart som mulig etter levering for å avdekke eventuelle skader, feil eller mangler. Hvis varen er defekt, skal du ikke bruke den, men reklamere på varen i henhold til avsnitt «11. Reklamasjon og klager».

9. Angrerett i 14 dager i henhold til loven

Ved kjøp av varer på Nettsiden har du som kunde angrerett i 14 dager ifølge loven. Angreretten gjelder fra du har mottatt en vare du har bestilt. Som kunde hos Lensway har du i tillegg til den lovfestede angreretten også åpent kjøp i 90 dager.

9.1 Hvis du vil benytte deg av angreretten:

For å kunne benytte angreretten må du gi Lensway beskjed om at du angrer innen 14 dager fra du har mottatt varen. Beskjed om at du vil benytte angreretten skal sendes til kundeservice@lensway.no. I e-posten din skal følgende informasjon fremkomme: At du vil benytte deg av angreretten, ditt navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer samt hvilke varer returen gjelder. Du kan også benytte deg av Konsumentverkets angreskjema https://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett

Du bør umiddelbart og senest innen 14 dager etter at du har sendt beskjed om at du angrer, returnere produktene til oss. Hvis det følger en returfraktseddel med i forsendelsen, kan du benytte denne ved retur av varene dine. Dersom det ikke følger med en slik returfraktseddel, vennligst kontakt kundeservice via kundeservice@lensway.no for å få en returfraktseddel. På returfraktseddelen oppgis returadressen. Hvis du velger å ikke benytte returfraktseddelen, skal returen din sendes til følgende adresse: Lensway Group AB, Österögatan 4 164 40 Kista.

9.2 Angreretten gjelder ikke ved:
- Produkter som på grunn av helse- eller hygieneårsaker er forseglet (plombert), og der forseglingen (plomberingen) er brutt av deg.
- Produkter som er produsert i henhold til dine anvisninger, eller som ellers har fått et tydelig personlig preg (merk at dette ikke gjelder for enkeltslipte briller).
- Et produkt som raskt kan forringes eller bli for gammelt.
- Dersom skader på produktet er oppstått på grunn av uaktsom eller hensynsløs håndtering.

9.3 Tilbakebetaling og kostnad ved returer

Hvis du angrer på kjøpet ditt, vil tilbakebetaling skje uten unødvendig opphold og senest innen 14 dager fra Lensway har mottatt returen din. Tilbakebetalingen vil inkludere alle betalinger vi har fått fra deg, inkludert leveringskostnader. Du står ansvarlig for returfrakt og produktenes tilstand ved retur, produktene bør derfor sendes godt innpakket og i original forpakning. På tilbakebetalingsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke fra en sum tilsvarende verdireduksjonen sammenlignet med varens opprinnelige verdi i tilfeller der varen er blitt håndtert i større grad enn nødvendig, og der verdien er redusert.

Ikke glem å gi beskjed om returen din også til Klarna, da vil nemlig fakturaen din settes på pause mens vi håndterer returen din. Dette kan du enkelt gjøre via Klarna-appen, Klarnas hjemmeside eller ved å ringe Klarna på +46 08-120 120 10.

10. Åpent kjøp i 90 dager

10.1 På samtlige produkter har vi 3 måneders åpent kjøp. Innen 3 måneder fra du har mottatt varen, har du rett til å returnere varen.

10.2 Ved retur står Lensway for fraktkostnaden. Hvis du har fått en returseddel i pakken, benytter du den. Hvis ikke kontakter du vår kundeservice før du foretar en retur.

10.3 Åpent kjøp gjelder ikke ved:
- Produkter som på grunn av helse- eller hygieneårsaker er forseglet (plombert), og der forseglingen (plomberingen) er brutt av deg.
- Produkter som er produsert i henhold til dine anvisninger, eller som ellers har fått et tydelig personlig preg (merk at dette ikke gjelder for enkeltslipte briller).
- Et produkt som raskt kan forringes eller bli for gammelt.

10.4 Hvis du returnerer varene dine, vil tilbakebetaling skje uten unødvendig opphold og senest innen 14 dager fra Lensway har mottatt din retur. Tilbakebetalingen vil inkludere alle betalinger vi har fått fra deg, inkludert leveringskostnader og returkostnader. Du står ansvarlig for produktenes tilstand ved retur, produktene bør derfor sendes godt innpakket og i original forpakning. På tilbakebetalingsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke fra en sum tilsvarende verdireduksjonen sammenlignet med varens opprinnelige verdi i tilfeller der varen er blitt håndtert i større grad enn nødvendig, og der verdien er redusert. Ved returer av produkter som ikke omfattes av vilkårene for angrerett eller åpent kjøp, kommer ikke Lensway til å tilbakebetale beløpet for varen eller stå for leveringskostnad og returfrakt.

10.5 Ikke glem å gi beskjed om returen din også til Klarna (hvis du ikke har valgt å betale via kredittkort/bankkort), da vil nemlig fakturaen din bli satt på pause mens vi håndterer returen din. Dette kan du enkelt gjøre via Klarna-appen, Klarnas hjemmeside eller ved å ringe Klarna på +46 08-120 120 10.

11. Reklamasjon og klager

11.1 Vi kvalitetssikerer alle produkter før de sendes til deg. Skulle produktet alikevel være skadet eller feilsendt når det kommer frem, så kommer vi i henhold til gjeldende forbrukerrettsregler å rette feilen uten kostnad. Du må alltid få en godkjenning før du returnerer en defekt vare. Klagen skal sendes umiddelbart etter at man har oppdaget feilen. Reklamasjonen skal skje innen 2 måneder etter at du har oppdaget feilen. Du har reklamasjonsrett i tre år og 2 måneder fra det tidspunktet du har tatt mot varen.

11.2 Eventuelle feil og mangler skal alltid reklameres gjennom vårt Reklamasjonsskjema hvor du kan velge om det gjelder kontaktlinser eller briller. Dersom vi ikke klarer å reparere mangelen eller levere liknende produkt, så tilbakebetaler vi deg for det defekte produktet i henhold til gjeldende forbrukerrettsregler. Vi forbeholder oss retten til å nekte en reklamasjon dersom det viser seg at varens mangel ikke er en mangel i henhold til gjeldende forbrukerrettsregler. Ved reklamasjon så følger vi retningslinjene fra Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

12. Ansvarsbegrensning

12.1 Vi tar ikke ansvar for indirekte skader, med mindre annet følger av tvingende lovgivning, som kan oppstå på grunn av produktet.

12.2 Vi aksepterer ikke ansvar for forsinkelser/feil som følge av omstendigheter som Lensway ikke kan rå over (Force Majeure). Disse omstendighetene kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsbeslutninger, redusert eller uteblitt leveranse fra leverandør som følge av disse omstendighetene. Hvis en slik situasjon skulle oppstå, kommer Lensway til å gi deg beskjed om dette. Videre tas ikke ansvar for eventuelle forandringer på produkter/produktegenskaper som er blitt endret av aktuell leverandør og andre faktorer utenfor vår kontroll.

13. Produktinformasjon

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil på dette nettstedet, og om at produkter kan bli utsolgt. Vi garanterer ikke at bildene gjengir produktenes nøyaktige utseende, da en viss fargeforskjell kan forekomme avhengig av bildeskjerm, fotokvalitet og oppløsning. Vi prøver alltid på beste måte å eksponere produktene så korrekt som mulig.

14. Informasjon om Cookies

En cookie (informasjonskapsel) er en liten tekstfil som lagres på datamaskinen din, for eksempel for å gi deg som besøkende tilgang til ulike funksjoner. Lensway benytter cookies på nettstedet www.lensway.no for å sikre hjemmesidens funksjonalitet, for å underlette for deg som besøkende, for analyseformål for å måle besøksstatistikk og besøkerens atferd på nettstedet samt for markedsføringsformål, for eksempel for å kunne vise relevante annonser. Enkelte av disse informasjonskapslene er såkalte tredjepartscookies, som Googles annonsenettverk og affiliatenettverk. Disse plasseres av tredjepart og benyttes av dem, og for mer informasjon om deres bruk av cookies henvises det til gjeldende selskaps cookiepolicy.

Lensway plasserer nødvendige cookies når du besøker nettstedet for å kunne sikre nettstedets funksjonalitet, for å huske at du har samtykket, og for å kunne huske når du har lagt en vare i handlekurven. Nettstedet vil ikke fungere korrekt uten disse informasjonskapslene, noe som innebærer at de er aktivert som standard og ikke kan deaktiveres. Lensway behandler opplysninger som samles inn via slike nødvendige cookies med støtte fra en berettiget interesse der Lensways interesse av å kunne levere en fungerende e-handelsside veier tyngre enn din interesse av ikke å få slike opplysninger behandlet.

Plassering av cookies som skjer i markedsføringshensikt, skjer kun etter innhenting av ditt uttrykkelige samtykke. Det er mulig å stille inn nettleseren slik at den automatisk avslår cookies. Du kan også avslå / velge bort plasseringen av cookies som skjer i markedsføringshensikt, i avkrysningsruten for samtykke som vises når du besøker nettstedet. Du kan alltid endre innstillingene dine i etterkant under «Cookie Settings», som du finner nederst på nettstedet, for å tilbakekalle et samtykke. For mer informasjon, se Lensways Cookiepolicy.

15. Informasjon om Lensways behandling av dine personopplysninger

15.1 Ved å handle hos Lensway Group AB, Org.nr. (556579-3188) vil Lensway behandle dine personopplysninger i henhold til Lensways personvernspolicy («Lensways retningslinjer for personvern»). Vi verner om din personlige integritet og samler ikke inn flere opplysninger enn nødvendig. Vi selger eller overfører aldri dine opplysninger til tredjepart uten rettslig grunn.

15.2 Lensway Group AB, Org.nr. (556579-3188) er personopplysningsansvarlig for behandlingen av personopplysninger som du som kunde har gitt til oss. Dine personopplysninger behandles av oss for blant annet å kunne håndtere din bestilling, samt i de tilfellene der du har ønsket nyhetsbrev eller kampanjetilbud, for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov. Når det gjelder behandling av personopplysninger i betalingsprosessen, er Klarna Bank AB personopplysningsansvarlig.

15.3 Fullstendig informasjon om hvordan Lensway behandler dine personopplysninger, dine rettigheter og hvordan du kan utøve disse, finner du i Lensways retningslinjer for personvern.

16. Endringer av Vilkårene

Vi forbeholder oss retten til når som helst å kunne foreta endringer i Vilkårene. Endringer i Vilkårene vil bli publisert på nettstedet. De endrede Vilkårene gjelder fra du har godkjent Vilkårene i forbindelse med et nytt kjøp, alternativt 30 dager fra Lensway har informert deg om endringene.

17. Tvist og lovvalg

I tilfeller der tvist ikke kan løses i konsensus med selskapets kundetjeneste og kunden, kan du som kunde henvende deg til Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. For innbyggere i et annet EU-land enn Sverige kan man sende klage online via EU-kommisjonens plattform for megling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr. Ved eventuell tvist følger vi beslutninger fra ARN eller tilsvarende tvisteløsningsorgan. Tvist som gjelder tolkningen eller anvendelsen av disse Vilkårene, skal tolkes i henhold til svensk rett og lov.

Vilkår for abonnement

Som kunde hos LenswayGroup har du muligheten til enkelt å kjøpe kontaktlinser, tilbehør og rengjøringsprodukter gjennom et abonnement. For å opprette et abonnement gjelder følgende kontraktsbetingelser i tillegg til de generelle.

Du kan starte abonnementet på kontaktlinser og tilbehør, og velge det leveringsintervallet som passer deg best, fra 1 måned opptil 12 måneder.

Betaling

For tjenesten tilbyr vi følgende betalingsmåter:

  • Kredittkort/betalingskort (Visa og MasterCard) – frittstående eller via Klarna
  • Faktura – via Klarna
  • Direkte via bankkonto – via Klarna

  • Hvis du har tegnet et linseabonnement, vil betalinger gjennomføres ved hjelp av betalingsmåten du valgte ved ditt første kjøp. Hvis du betalte med kredittkort eller betalingskort, vil betalingen trekkes fra kortet du brukte. Hvis du har valgt faktura fra Klarna, vil en faktura bli sendt til din registrerte e-post. Hvis du har valgt bankkonto, vil betalingen trekkes fra bankkontoen du brukte ved den første betalingen.

    Pris og frakt

    Prisen på abonnementet er basert på gjeldende listepris for hvert kjøp/utsendelse i bestillingen. Du får alltid gratis frakt på abonnementbestillinger.

    Varighet og avslutte abonnementet

    Abonnementet på produktene dine er gyldig inntil videre og har ingen bindingstid. Du har rett til å si opp abonnementet ditt når som helst, og du har alltid 90 dagers åpent kjøp forutsatt at produktene er i originalemballasjen.

    Vi informerer deg om kommende leveringsdatoer på Mine Sider under overskriften «Mitt abonnement». Du kan enkelt avslutte abonnementet ditt via Mine Sider eller ved å kontakte vår kundeservice.

    Vilkår for prøvebriller

    Tjenesten

    Når du ønsker å få tilsendt prøvebriller for hjemlån kan du velge mellom 1–4 par briller som du kan låne kostnadsfritt i 10 dager. Din prøvetid begynner når du har mottatt din pakke fra ditt postombud. Vi tilbyr ikke hjemlån på designbriller eller solbriller.

    Dersom du vil prøve flere innfatninger

    Du kan bare en aktiv ordre av prøvebriller om gangen. Når du har fått en mailbekreftelse på at vi har mottatt din retur etter at du har sendt tilbake prøveinnfatningene til oss, kan du velge nye innfatninger å prøve hjemme.

    Returer

    Når dine 10 dagers prøvetid hjemme er over, returneres alle prøveinnfatninger i samme esker (yttereske og innereske) som de kom i. Du finner returlappen i din pakke. Returfrakten er forhåndsbetalt av oss.

    Brillene skal returneres til oss i uforandret skikk. Dersom de ikke returneres i uforandret skikk står du for varens verditap. Lensway vil kreve erstatning for det fullstendig verditapet (det vil si hele varens verdi) dersom returnert vare er i en stand som gjør at de ikke kan selges på nytt.

    Dersom innfatningene ikke returneres til oss når hjemlånsperioden er over kommer Lensway til å sende en påminnelsesmail. Dersom vi ikke hører fra deg i løpet av 14 dager kommer hjemlåns-ordren å behandles som en vanlig kjøpsordre og du får en faktura som tilsvarer innfatningenes ordinære pris.

    Vilkår for Lensway Rewards bonusprogram

    Hvordan benytter jeg meg av bonusprogrammet?

    Lensway Rewards er et bonusprogram hvor du samler poeng gjennom dine kjøp, eller bruk av våre ulike tjenester. Du deltar automatisk i bonusprogrammet gjennom å handle hos Lensway. Deltakelsen er gratis, men personlig og kan ikke overlates til noen annen, og kun privatpersoner kan delta. For å kunne se dine nåværende poeng og ditt bonusnivå, kreves det at du har aktivert din Mine sider-konto. Alle kjøp registreres automatisk, men for å aktivere dine bonusfordeler ved kjøp, kreves det at du er innlogget. Det går ikke an å kreve tilbake en rabatt i etterkant. Du får et bonuspoeng per krone (1 bonuspoeng = 1 kr) når du handler hos Lensway. Bonuspoengene grunner seg på den summen du betaler, inkludert rabatter og verdikuponger. Du kan også inneha såkalte prestasjonspoeng når du benytter deg av ulike tjenester, deretter kan ekstra kampanjepoeng gis som en del av et midlertidig tilbud. Vi belønner også våre aktive kunder gjennom å tildele poeng basert på deres kundelojalitet. For hvert år som du har vært aktiv og gjort minst et kjøp, så kommer du til å belønnes med 50 poeng. Dette fortsetter opptil fem år, noe som innebærer at det maksimale antallet poeng som kan innehas er 50 poeng per år for de siste fem aktive årene. Dersom du har vært aktiv kunde i mer enn fem år kommer poengene bare å tildeles for de fem siste årene. Fordelene i bonusprogrammet kan ikke kombineres med eventuelle rabatter/tilbud vi har med samarbeidspartnere, som Affiliates, samt gjelder ikke på abonnementsordre.

    Som deltaker i programmet gir dine poeng deg følgende bonusnivåer:


    • Basis 0-3999 poeng
    • Sølv 4000-5999 poeng
    • Gull 6000+poeng

    Ditt bonusnivå baseres på dine totale poeng i løpet av de siste 12 månedene. Poeng beregnes på alle kjøp fra 01.09.2023. Når du har oppnådd de poengene som kreves for respektive nivå, oppgraderes du til neste kjøp og beholder ditt nye bonusnivå så lenge som dine poeng for den rullerende 12 måneders perioden er gyldige. Opp- og nedgradering skjer løpende i løpet av året, desto høyere bonusnivå og desto bedre fordeler får du muligheten til å ta del av.

    Disse vilkårene kan komme til å oppdateres. Ved større forandringer av våre bonusvilkår og fordeler, kommer vi å informere deg gjennom den e-postadressen som du har angitt. Aksepterer du ikke våre endringer, har du alltid rett til å begjære at du ikke lenger vil delta i bonusprogrammet. Hvordan vi øvrig behandler dine personopplysninger og dine rettigheter som kunde, kan du lese mer om i vår retningslinjer for personvern.

    Vi forbeholder oss retten til å endre fordeler, verdier og bonusnivåer løpende.